Kolejnym narzędziem, które chciałbym przybliżyć, znacznie ułatwiającym pracę przy tworzeniu gier jest git. Jest to narzędzie dla programistów. Służy do śledzenia zmian w kodzie programu (tzw. system kontroli wersji). Takie programy rozwiązują problemy wspólnej pracy grupy programistów. Ułatwiają jednoczesny dostęp do tych samych plików. Pozwalają na
przemieszczanie się w historii projektu (mówiąc obrazowo stanowią swoisty
wehikuł czasu). W wygodny sposób można tworzyć kolejne wersje programu w formie
tzw. rozgałęzień. Git jest szybki, wydajny i darmowy. Wadę stanowi
trudność w opanowaniu, jednakże czas poświęcony na naukę szybko zwraca się z
nawiązką.
Podsumowując, programowanie bez systemu kontroli wersji jest jak uprawianie skoków spadochronowych bez spadochronu. Moim zdaniem Git stanowi doskonały spadochron, który potrafi uratować z niejednej opresji :)
Podsumowując, programowanie bez systemu kontroli wersji jest jak uprawianie skoków spadochronowych bez spadochronu. Moim zdaniem Git stanowi doskonały spadochron, który potrafi uratować z niejednej opresji :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz