16 lis 2009

Making of Call of Juarez: Bound in Blood


Call of Juarez: Bound in Blood (polski tytuł Call of Juarez: Więzy Krwi) to polska strzelanina FPS firmy Techland utrzymana podobnie jak jej poprzednik Call of Juarez (2006) w westernowych klimatach. Na specjalnie przygotowanej konferencji dla prasy wyjawiono kilka szczegółów na temat powstawania tego tytułu. Przy grze przez 18 miesięcy pracowało ponad 60 osób. W produkcji wykorzystano silnik Chrome Engine 4. Grę wydano na trzy platformy PC, Xbox 360 i PlayStation 3. Premiera odbyła się w tym roku (2009) w 50 krajach na całym świecie. Call of Juarez: BiB dostał wysokie oceny w prasie i serwisach internetowych. Jedynym drobnym niedociągnięciem w dniu premiery wynikłym nie z winy Techlandu, a samego wydawcy był brak polskiej wersji językowej na konsolach, co jednak presją graczy dość szybko zostało naprawione.

Poniżej zbiór materiałów związanych z produkcją gry, które udało się nam zebrać. Wspomniana wcześniej prezentacja gry dla prasy jaka odbyła się we wrocławskim Empiku:

Prezentacja Call of Juarez 2 [1/3]
Prezentacja Call of Juarez 2 [2/3]
Prezentacja Call of Juarez 2 [3/3]

Sporo interesujących wywiadów z twórcami znajduje się w serwisie Imperium gier na Wirtualnej Polsce:

- wywiad z producentem gry Pawłem Zawodnym:

Paweł Zawodny o Więzach Krwi [1/3]
Paweł Zawodny o Więzach Krwi [2/3]
Paweł Zawodny o Więzach Krwi [3/3]

- wywiad z koncept-artystą i teksturatorem Waldkiem Kamińskim:

Jak na spowiedzi
Plastikowa ziemia
Ożywianie gry
Większy team = lepsza gra

- wywiad z dźwiękowcem Pawłem Błaszczakiem

Do gier potrzebne są taczki
Hollywodzka produkcja

Ciekawy wywiad z projektantem poziomów Mateuszem Piaskiewiczem z Techlandu ukazał się w serwisie World of level design.com:

Level Designer Interview

Na koniec proponuję obejrzeć koncepty z forum MAX3D.pl oraz inne materiały z blogów grafików związane z grą:

http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=60341
http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=60418
http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=50187&page=16
http://grzegorzprzybys.digart.pl/digarty/
Modele postaci
Modele obiektów

Brak komentarzy: