22 sie 2009

Making of S.T.A.L.K.E.R: Clear Sky


S.T.A.L.K.E.R: Clear Sky to pierwszy samodzielny dodatek do gry S.T.A.L.K.E.R: Shadow of Chernobyl ukraińskiego studia GSC Game World. Gra została wydana we wrześniu 2008 roku na komputery PC. Jest to jedna z najbardziej klimatycznych gier komputerowych ostatnich czasów. Słynna jest niestety także z dużej ilości drobnych błędów i braku odpowiedniego "dopieszczenia". Mimo wszystko z niecierpliwością czekam na kolejny dodatek - Call of Pripyat, by znowu móc zagłębić się w nieprzyjazny świat Zony.


S.T.A.L.K.E.R: Clear Sky: Making Of [1/3]
S.T.A.L.K.E.R: Clear Sky: Making Of [2/3]
S.T.A.L.K.E.R: Clear Sky: Making Of [3/3]

3 komentarze:

Elvis Scatter pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Elvis Scatter pisze...

Goście z GSC wydali zabugowaną grę, a przez niecały rok powstało aż 10 patchy, które i tak nie rozwikłują wszystkich problemów. Call of Pripyat wydaje być się klimatyczną grą. Sami twórcy zapewniają nam, że postarają się wyeliminować wszystkie błędy.

Zachęcam do obejrzenia mojego bloga (stalker-cop.blogspot.com) i strony internetowej (stalker.net.pl).

RiBEL pisze...

Stalkera:CS przeszedłem na patchu 1.5.09 i w sumie na bezpośrednie błędy gry nie narzekam. W sumie przez jakieś 20h gry nie zdarzyła mi się żadna wysypka do sytemu itp.

To co najbardziej mi w grze przeszkadzało to brak odpowiedniego dopieszczenia. W Stalkerze wszystko jest strasznie surowe - brak pewnych prostych mechanizmów pomocnych dla gracza (inverntory, system przyznawania questów itp.). No i przede wszystkim poziom trudności wynikający z parametrów broni (celność) i kwestia cen u handlarzy. Mimo wszystkich tych niedoskonałości Stalker:CS to jedna z najlepszych gier w jakie grałem. W kwestii formalnej - grałem w wersję bez modyfikacji zmieniających mechanikę gry.